Při schvalování článků ve službě Copywriting.cz jsem vypozoroval hned několik stejně se opakujících jevů a jejich závislost na prodejnosti. Jednoduše už při schválení poznám po kterém článku se rychle zapráší a který tam bude ležet déle, a ne vždy je to kvůli jeho obsahu. Rozhodl jsme se sepsat tedy krátký výpis toho na co si dávat pozor při tvorbě textů.
Dobrý článek se prodá dříve či později, ale můžete mu pomoci s vhodným formátováním. Má to řadu výhod - nestojí vás to nic, dá se to udělat během chvíle a může to urychlit prodej vašeho díla. Přesto to ale řada copywriterů nedělá. Proč?
perex123
Na obrázku výše můžete vidět článek před a po formátování. Občas, když schvaluji články a vidím hromadu jednolitého textu, tak jej ručně upravím a přidám formátování. V tomto případě jsem přidal alespoň základní nadpisy, tak aby to text oddělilo a lépe se četl. Pár rad ke správnému formátování:
Můžete napsat sebelepší článek, ale když není poptávka, článek zůstane ležet jako neprodaný. Přináším vám tedy tabulku jak si vedou jednotlivé kategorie, jakou mají prodejnost a kolik článků čeká na prodej. Neříkám tím, že byste měli všichni psát o financích, ale může vám to usnadnit rozhodování, když se budete rozmýšlet o čem napíšete. Velice zajímavě vypadá i kategorie Reality, kde to vypadá, že je poptávka, ale zcela chybí nabídka. Kdybych byl copywriterem, vyzkoušel bych napsat alespoň jeden článek o realitách, vypadá to, že to je díra na trhu s články na prodej. Žádná konkurenci a 100% prodejnost jsou určitě plus. Navíc je o čem psát - tipy o hledání vhodné realitky, hledáte/prodáváte dům, chyby při prodeji - to je jen malý výčet toho co mě pod pojmem reality napadlo.
Prodané články | Aktuálně k prodeji | Prodejnost | |
Auto-moto | 28 | 19 | 60% |
Bydlení | 96 | 33 | 74% |
Cestování | 62 | 76 | 45% |
Děti a rodina | 1 | 20 | 5% |
Ekologie | 4 | 6 | 40% |
Erotika | 1 | 5 | 17% |
Finance | 387 | 41 | 90% |
Hry a zábava | 19 | 31 | 38% |
Jak na to & hobby | 21 | 35 | 38% |
Kultura | 40 | 64 | 38% |
Móda a krása | 65 | 33 | 66% |
Ostatní | 77 | 149 | 34% |
Počítače a internet | 38 | 37 | 51% |
Podnikání a marketing | 10 | 17 | 37% |
Potraviny | 11 | 42 | 21% |
Příroda a zvířata | 25 | 27 | 48% |
Reality | 1 | 0 | 100% |
Služby | 7 | 10 | 41% |
Sport | 38 | 64 | 37% |
Strojírenství a technika | 1 | 2 | 33% |
Zdraví a výživa | 136 | 91 | 60% |
Zpravodajství | 6 | 11 | 35% |
Mezi tento typ textů řadíme články, recenze, kritiku, ale mohou se v nich objevit i referáty, historická fakta a básně. A proč právě tohle zmiňuji? Protože právě referáty, historická fakta a básně se neprodávají! Položte si otázku - kdo by si chtěl koupit váš referát (pravděpodobně určen do školy)? Pravděpodobně student. Takový člověk ale nepůjde na Copywriting.cz a nebude hledat referát, ale půjde na Wikipedii. Další - kdo by si chtěl koupit vaši báseň? Říkáte nějaký majitel webu, který publikuje básně? A znáte někoho takového? Do knižní publikace nepůjde, protože není jejím autorem. Z tohoto důvodu básně v systému neschvalujeme a rovnou je zamítáme.
Skrze systém Copywriting.cz se prodalo již více než 1000 článků a aktuální prodejnost se pohybuje kolem 46 % a neustále se nám daří toto číslo zvyšovat. Copywriteři - pomůžete nám v tom?